PARTI MANAKAH YANG AKAN MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA SELEPAS PRU KE-13 ?

Thursday 10 May 2012

Jangan cakap pasal demokrasi kalau kamu orang BN !


Memetik kenyataan Rosnah daripada Malaysiakini bahawa DAP tiada demokrasi tulen apabila menggugurkan Tunku Aziz..terus SAS terfikir...Rosnah ni orang UMNO/BN...yes..tapi sejak bila orang umngok ni pandai persoal demokrasi?...

HAH APA TU DEMOKRASI ?? tolong jawab...tolong jawab...wahai umno/bn pejuang rakyat...
KAH...KAH...KAH..

SAS nak tanya, DAP hanya sebuah parti yang berada di Malaysia tapi dan tapi adakah Malaysia di bawah pemerintahan umno/bn adalah sebuah NEGARA DEMOKRASI di mana nama "Malaysia" itu adalah sebuah negara berbanding dengan ayat bernama "parti"????....ko Rosnah jawab dulu pertanyaan SAS ni...kalau tak paham juga apa itu "SAS", SAS stand for saya anak sabah...ko pun anak sabah kan???

Ok berbalik kepada cerita tadi...demokrasikah Malaysia apabila :
  1. Media arus perdana yang berat sebelah, 24 jam menghentam pembangkang?
  2. Perhimpunan BERSIH dikatakan menghuru-harakan negara? dan pihak polis diperkudakan kerajaan untuk menghalang perhimpunan aman ini padahal tujuan utamanya adalah hanya untuk menuntut pilihan raya yang bersih dan adil.
  3. AUKU dijadikan sebagai senjata BN untuk mengekang pelajar daripada bersuara mengkritik kerajaan, tetapi apabila pelajar menyokong kerajaan di'anak emas'kan pula?
  4. Keenggananan kerajaan Persekutuan membenarkan pelapor khas Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) menyiasat keganasan yang berlaku pada Bersih 3.0 yang membuktikan pentadbiran kuku besi UMNO/BN.
Haiyaaa...tak padanlah orang umngok/bn cakap pasal demokrasi..demokrasikan dulu pemerintahan kamu wahai BN JUARA RAKYAT !...CAKAP BIAR SERUPA BIKIN...

DARI SAS: Selamat Ulang Tahun ke-66 UMNO ! kikikikikiiiii..semoga Allah memberikan hidayah kepada korang semua...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...